donderdag 21 maart 2013

Liften

Soms kom ik termen tegen waarvan ik niet meteen begrijp wat er bedoeld wordt. Zo las ik daarstraks iets over een liftkaart. Ik dacht dat dan een kaart zou zijn waarin iets zat dat je omhoog kunt schuiven of eruit kon tillen. Blijkt het veel eenvoudiger dan ik dacht: het is een nagemaakte kaart. Eigenlijk wordt alleen de layout gebruikt en kan je de kaart natuurlijk aanpassen door ander papier en kleuren te kiezen. Niemand die er om zal lachen want iedereen zal wel eens een ontwerp van een ander hebben gebruikt. Op de website Lift Challenge kun je zelfs meedoen aan een wedstrijd. Dan is het toch wel heel erg leuk om te zien dat een kleurtje of een bloemetje zo'n kaart toch een heel ander aanzicht geeft. Als je wilt zien hoe leuk het is, klik dan hier. Je kunt natuurlijk ook zelf meedoen.

Zelf heb ik vanochtend ook nog een kaartje gemaakt. In eerste instantie om mee te doen met de liftchallenge, maar al gauw zag ik dat dat niet helemaal ging werken. Nou was het ook zonde om dat papier weer weg te gooien dus ik heb dit er maar van gemaakt. Mijn probleem is dat ik veel moeite heb de maten van een dergelijke kaart in te schatten en dan klopt er op een zeker moment toch weer niet zo heel veel van.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten