vrijdag 19 juli 2013

Verjaardagskaarten

Vandaag deze twee kaartjes gemaakt voor moeder en dochter. Kinderen lusten wel een ijsje en daar is het ook het weer voor. Ik heb het plaatje van de ijsjesstempels die ik heb, gescand. Daarna heb ik de scan ingelezen in het programma voor de Silhouette en daar een print- en snijbestand van gemaakt. Ik raak er al aardig bedreven in. Ik heb dat vaak bij kaarten op Amerikaanse sites gezien en verbaasde me altijd, dat die dames van die prachtige even grote randjes langs een plaatje konden knippen. Nu weet ik hoe: traceer buitenlijn en plaats een schaduwlijn. Kind kan de was doen.





De moeder maakt prachtige taarten: daar heb ik de taartkaart voor gemaakt.




Het witte papier is heel mooi parelmoerpapier, maar dat is op de foto niet te zien. Het designpapier met glitters is van StudioLight. (De glitters zie je ook al niet op de foto. De bloemenstanzen en de vlinder zijn van verschillende merken waaronder Marianne Design.
Stempels: Little treats collection van "Craft UK" Rubber Stamping: Ice Cream 1.


Mijn collega van wie ik de mallen en de snijmachine mag lenen, is heerlijk voor 2 maanden op vakantie in Beieren. Hij mailde me dat hij jaloers was op mijn creaties, maar meer omdat hij zelf in Beieren geen knutselspullen heeft. Ik zie iemand ook nog niet met de Big Shot, allerlei mappen met mallen, stempels, ponsen en Distress Inkt op vakantie gaan. Dus lieve collega, als je dit leest: héél veel vakantieplezier en misschien moet je daar op een andere manier creatief zijn: volg een cursus jodelen of zo? Of ga boekenleggers of een pannenlap haken, dat is niet zo'n gesjouw, katoen en een haaknaald is overal te koop en hoe je het moet doen staat op Internet. Ik stuur je wel wat links. :) :)

1 opmerking:

  1. Kom je nog wel aan ander werk toe of ga je dagelijks naar de chinees :-) ik zou ook verslaafd raken hoor. Grappig die taart.
    En dat "happy birthday" snij je dat ook met de machine?

    BeantwoordenVerwijderen