zaterdag 9 maart 2013

Monogrammen, Paper Dolls, Bloemen maken

Ben je op zoek naar mooie monogrammen om in te kleuren. Kijk eens HIER . Ze komen uit het Album de Broderie 612 uitgegeven te Parijs.


De monogrammen in het boek zijn vrij als pdf-file te downloaden en te gebruiken.
Hieronder een voorbeeld, maar de files zijn duidelijker.



Ook leuk om voor kaarten te gebruiken zijn de Paper Dolls. Wie kent ze niet van vroeger, de aankleedpopjes van papier? Je kunt ze natuurlijk ook gebruiken voor kaarten of om als cadeautje in een mooi doosje aan een (klein-)dochter te geven.  Op deze website zijn er heel veel te vinden. Ze mogen geprint en gebruikt worden 'for personal use'. Hieronder een voorbeeld.



Op de website van de Antique Pattern Library kun je ontzettend veel pdf-files downloaden met patronen van 'ouderwets' handwerk: bloemen maken, haken, breien borduren en noem maar op. Zo heb ik een paar te downloaden boekjes gevonden voor het maken van papieren bloemen. De pdf-files voor de papieren bloemen vind je HIER





5 opmerkingen:

  1. Hallo Ria,

    Wil je even op mijn site kijken, ik heb eeb verrassing voor je.

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beste mevrouw Ria

    ik wil graag weten hoe u de monogrammen heeft geopend, ik kan ze niet vinden??
    hartelijke groet
    Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ria van Kwawegen18 maart 2013 om 09:17

    Hoi Margreet,

    Ik zal vanmiddag even voor je kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je op de onderstaande link klikt, moet je ze kunnen vinden:

    http://www.antiquepatternlibrary.org/html/warm/B-YS025.htm

    Boven in het midden van het vak waar het oranje plaatje staat, kun je de pdf files vinden.

    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Ria

    Gevonden en opgeslagen! Hartelijke dank!

    Margreet

    BeantwoordenVerwijderen